סוככים למרפסת: מה מתאים לכם

בתחום הסוככים ופתרונות ההצללה, נוהגים להבדיל בין מרקיזות ובין סוככים. כאשר מדברים על סוככים בדרך כלל מתכוונים לפתרונות הצללה קבועים המבוססים על מסגרת ישרה, מקובעת בקיר או באדמה ועשויה ממגוון חומרים. לעומת זאת, מרקיזות מבוססות על מסגרת נפתחת ונסגרת ועליה בד מתוח וצורתה עגולה במעט. ההבדל בין שני סוגים אלה הוא יותר מטכני- קיים הבדל עיצובי משמעותי בין סוככים ומרקיזות, וכן לא כל חלל מתאים לכל אחד מהאלה הנ"ל.

עם זאת, ישנם סוככים עם קווים מתעגלים ומרקיזות עם קווים ישרים. ההבדל העיקרי בין הדגמים המשתנים הוא בעיקר הבדל מתודי שיעזור לנו להבין שההבדלים הקיימים בין דגמים שונים של סוככים ומרקיזות הם אלה המשפיעים על הבחירות האסתטיות ועל התוצאות של אלה מהבחינה העיצובית.

בחירת מרקיזה או סוכך צריכה להגיע מהמקום של הבנה של החלל בו אלה יותקנו וכיצד הם ישתלבו עם העיצוב. כאשר אנו בוחרים מרקיזה על מנת להתקין במרפסת שלנו נקבל תוצאה שהיא שונה בתכליתה מהתוצאה שהייתה קיימת אם היינו בוחרים בסוכך בעל קווים ישרים.

קיים משהו פחות יציב וקבוע במרקיזות, לא שקיים חשש בהם יעופו ברוח, אבל התחושה שמשרה המרקיזה היא תחושה של ריחוף כתוצאה מהצורה העגלגלה שלה.

כאשר בוחרים בין סוככים למרקיזות עליכם להיות מודעים להבדלים המשמעותיים באופי שבין שני סוגי ההצללות. כמובן שאנשים שונים רואים בדגמים אלה דברים שונים שכן מרקיזה וסוכך נראים שונה לגמרי.

לאנשים מסוימים לא תתאים הצורה הישרה של הסוכך והקביעות שבו, בעוד שאנשים אחרים לא יאהבו את המרקיזה והעגלגליות שלה. יש להיות מודעים מאוד לעניין העיצוב כאשר בוחרים בהצללות אלה, ולחשוב על החלל תמיד בראש על מנת לראות איזה שהוא חזון לאיך הוא יראה בתוספת פתרון ההצללה שבחרתם.

עוד במגזין

דילוג לתוכן